Yeeeh had ik zomaar stof gewonnen via een like aktie op de Facebook pagina van Stoffenenmeer.nl En nog een hele gave stof ook! De panelen van stenzo. 

Nu had ik de afgelopen mei maand twee familieleden in het ziekenhuis liggen, die ook nog allebei erg ziek waren. 

Dus achter de naaimachine was er een aantal weken niet bij. Nu beide weer thuis zijn en aan het herstellen zijn, pakken wij ook het ritme weer een beetje op, in mijn geval weer achter de naaimachine😁 Dat werkt trouwens ook heel goed als therapie om alles even te verwerken😉

De panelen stof is mijn ervaring kan best nog wat krimpen, dus ik heb alles netjes voorgewassen. 

Omdat de zomer al aardig aan de gang is, wilde ik graag iets maken wat mijn zoontje langer kan dragen. Dat is met 1 paneel nog niet zo makkelijk, want de zebra zit precies in het midden. 

Dus bij een vest zoals ik die heb gemaakt, vergt of wat inspiratie of een tweede paneel kopen of een andere stof voor de mouwen.

Ik heb hem gemaakt in maat 116/128, het hele paneel stof was daarna helemaal op.

De mouwen heb ik in twee delen moeten knippen, 1 geheel ging niet meer. Dan aan elkaar genaaid, op zich geeft t wel leuk detail aan de mouw zo. Je kan hem ook op deze manier aan elkaar naaien en versieren met de flatlock steek, paspelband enz..

De patroon is van zonen09 ; de Ole vest met kraag en rits.

Ik vind zelf de zonen09 patronen klein vallen. Dit was maat 128 standaard, maar valt als maat 116/122 ondanks de ruime naadwaarde die ik erbij had gedaan 😁

Voor de rits versie moet je het patroon aanpassen, dit is met een capuchon duidelijk beschreven maar met een kraag versie heb ik niet kunnen vinden. Ik heb het uiteindelijk maar gewoon een beetje aanpast zoals bij de capuchon versie staat beschreven.

De stof zelf is erg mooi maar enorm dun! Dat vergde soms wat gezweet bij mij op, en ik ben hier en daar niet helemaal tevreden met het eindresultaat helaas.

Maar toch: hij staat leuk en mijn zoon is er erg blij mee ! Hij wilde gelukkig even goed poseren in de tuin 😅

