Januari is omgevlogen en aangezien we nog steeds druk aan het klussen zijn, ik wat dus wat minder fanatiek aan het hobbyen.
Maar voor het goede doel👆Want mijn hobbykamer vordert met de week en hopelijk over een paar weken mijn eigen werkkamer👏
Maar januari is ook de maand van de sale en daar houden we hier wel van.
Zeker als er ook nog allemaal van die super mooie stoffen met aardig wat korting worden aangeboden. Dus na wat ingeslagen te hebben, ben ik aan de slag gegaan met de olevest voor onze Julian.
De olevest van Zonen09 heb ik al een paar keer gemaakt en ik ben er helemaal fan van!

Het patroon is makkelijk, de beschrijving kan je prima volgen. En je kan helemaal los gaan met de verschillende mogelijkheden bij dit patroon.
Ikzelf heb de standaard model gepakt met capuchon. De smalle versie valt echt smal en Julian zal hem in de lente en zomer ook als buitenvest gaan dragen. Dus moet hij wel over zijn kleren passen.
De buitenstof is dik zwacht sweat stof, gekocht bij Stofopzolder. De binnenstoof een dunne okergele tricot van De gouden flamingo
Omdat ik geen kant en klare paspelband in de okergele kleur had, heb ik er zelf een gemaakt met koord. Zie deze Link voor een makkelijker uitleg hoe je dit kan doen.
Ik had zelf  nog nooit paspelband gemaakt, maar ik ben fan! Het is echt makkelijk en je hebt altijd de goede kleur bij je.

De paspelband heb ik gebruikt tussen de zakken, capuchon en ritsen. Ik ben echt heel blij met het resultaat! Zeker de rits zit op deze manier er mooi in.
Ik ben helemaal blij met het resultaat!
De heupboord maak ik volgende keer wat langer.
Hier in dit huis alleen maar lange kinderen en Julian mag nu even de komende half jaar dus niet meer groeien😱

